visuele identiteit zakelijke dienstverlener

CATTS wil verder groeien en professionaliseren, ook als merk. Tegelijkertijd kan juist groei ervoor zorgen dat de visuele merk-identiteit verwaterd. Er is behoefte aan duidelijke richtlijnen en voorbeelden.

Casus

De dienstverlener heeft een sterk logo en een eerste aanzet tot een visuele identiteit is gedaan in gedrukt promotiemateriaal. De volgende stap is een complete huisstijl en beeldtaal, gedocumenteerd in een digitale stijlgids.

Uitwerking

In de digitale stijlgids zijn heldere richtlijnen opgesteld met betrekking tot logo, kleur en tekst. Ook zijn er grafische kenmerken vastgelegd die bijdragen aan de herkenbaarheid. Andere aandachtspunten die aan bod komen betreffen het gebruik van foto's, illustraties en iconen zodat ook hierin eenheid ontstaat.

Conclusie

De Visuele Kant heeft verdieping gegeven aan de huisstijl van CATTS en deze vertaald naar een digitale stijlgids die houvast biedt en voor eenheid zorgt in visuele uitingen.