In opdracht van woonstichting De Key is Denktank de Starterswoning opgericht. Dit project, dat wordt begeleidt door Academie van de Stad, heeft als doel de woonwensen van jongeren in kaart te brengen en vervolgens een nieuw woonconcept voor starters vorm te geven.
Professionele uitstraling
Omdat de Denktank in gesprek zal gaan met een reeks aan grote instanties, was er de behoefte aan een professionele uitstraling in de communicatie. Daarin vormde een eigen logo de eerste schakel.
Er bestond een duidelijk idee over wat het beeldmerk moest uitbeelden: de route naar een nieuwe woning, en tegelijkertijd een kronkelende pijl die het proces verbeeldt. Op basis van dit idee leverde de deelnemers aan het project bovenstaande schets aan.
Het resultaat
Bij het vertalen van de schets naar een concept ontstond de associatie met hersenen. Door de kronkelweg afgeronde hoeken te geven, wordt die associatie versterkt, maar de kronkel als weg blijft leidend. Ten opzichte van de schets is een tweede, kleiner huis toegevoegd. Dit staat symbool voor de bestaande context waarbinnen het nieuwe woonconcept vorm moet krijgen.
Voor de naam is gekozen voor een sterk font dat een verbinding aangaat met het huis / de pijl in het beeldmerk.